Uitnodiging: in gesprek over natuurinclusief bouwen in Zuid-Holland, 17 juni

14 mei 2019

Uitnodiging: in gesprek over natuurinclusief bouwen in Zuid-Holland, 17 juni

Kansen voor het versterken van natuur liggen niet alleen in natuurgebieden, maar ook daarbuiten. In Zuid-Holland zullen er in de komende periode veel nieuwe woningen gebouwd gaan worden (nieuwbouw en herstructurering van bestaande gebouwen).

Wanneer dit gebeurt door natuurinclusief te bouwen kan dat veel voordelen opleveren voor soorten als de gierzwaluw, huismus en vleermuizen. Een vogelsoort als de gierzwaluw is zelfs voor zijn nestplaats volledig afhankelijk van gebouwen.

En door de omgeving van de gebouwen groen en blauw in te richten kunnen ook soorten als egel, merel en verschillende libellen profiteren. Bovendien is het ook voor mensen leuk als je in je directe woonomgeving van natuur kunt genieten.

Met subsidie van de provincie Zuid-Holland zet de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland zich in voor het bevorderen van natuurinclusief bouwen.

Wij nodigen je van harte uit om hierover op 17 juni mee te denken en na te gaan hoe we er samen voor kunnen zorgen dat natuurinclusief bouwen steeds meer een standaard werkwijze kan worden.

Wanneer:
17 juni 2019, 19.30 – 21.30 uur

Waar:
Kantoor Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland, Bezuidenhoutseweg 50 Den Haag*

Aanmelden:
Aanmelding is vereist, dit kun je hier doen

Programma:

19.15 uur: Inloop en ontvangst
19.30 uur: Opening en inleidende presentatie door Susanne Kuijpers
19.50 uur: Vragen en reacties naar aanleiding van de presentatie
20.10 uur: Met elkaar in gesprek: hoe kunnen we er samen voor zorgen dat natuurinclusief bouwen bevorderd wordt?
21.10 uur: Samenvatting opbrengst dialoog, conclusies en ruimte voor afsluitende reacties
21.30 uur: Sluiting

Ik kan niet, maar wil wel op de hoogte blijven

Kun je niet aanwezig zijn, maar wil je wel op de hoogte gehouden worden over dit onderwerp? Meld je dan aan voor onze maillijst ‘natuurinclusief bouwen’. (Indien je dit al eerder gedaan hebt, hoef je dit niet nogmaals te doen.)

Voor vragen of meer informatie kun je contact opnemen met Susanne Kuijpers via s.kuijpers@milieufederatie.nl of 070-3040114

Vriendelijke groeten,

Susanne Kuijpers

* Ons kantoor ligt op circa 10 minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal. Kom je toch met de auto? Dan kun je parkeren op de parkeerplaats achter ons gebouw of aan de straat.

Meer informatie? Neem contact op met

Profiel Louise Bokhoven

Louise Bokhoven