Plan Boom in Zuid-Holland groeit door

De Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland (NMZH) is aangesloten bij het landelijke netwerk van Plan Boom, waarvan de Natuur en milieufederaties gezamenlijk de initiatiefnemer zijn. Plan Boom heeft als doel de komende vier jaar 10 miljoen bomen te planten in tuinen, bermen, plantsoenen, parken, bedrijventerreinen en in het buitengebied verspreid in heel Nederland. Voor en door burgers.

28 mei 2021

Hiermee verminderen we de CO2 in de atmosfeer, vergroten we de biodiversiteit en wordt onze leefomgeving mooier, groener, frisser en gezonder. Iedereen kan zelf bijdragen en kan in de eigen woonomgeving daarvan de vruchten plukken. Binnen Plan Boom werken we in Zuid-Holland samen met o.a. met De Groene Motor, het Rotterdams Milieucentrum, Duurzaam Den Haag en Trees for All.

De provincie Zuid-Holland is op basis van het groeimodel Bos- en Bomenbeleid bezig met het opstellen van een werkplan Bos en Bomen. De Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland (NMZH) wil, met de provincie, de krachten bundelen bij de uitvoering van Plan Boom en de ontwikkelingen in het groeimodel Bos- en bomenbeleid Zuid-Holland. Hierdoor kunnen we gezamenlijk, binnen een relatief korte periode, meer bomen realiseren in onze provincie.
De NMZH heeft op basis hiervan een voorstel geschreven aan de provincie waar in juni een klap op zal worden gegeven.

Heb je of ken je iemand met een initiatief om het bomenareaal in de provincie Zuid-Holland te vergroten? Neem dan contact op met Nienke Schuil.

Voor meer informatie neem je contact op met:

Profiel Nienke Schuil

Nienke Schuil

Regisseur ruimtelijke ontwikkeling, landschap en natuur