Excursie Agroforestry op 17 oktober in Noord-Holland

Excursie voor agrariërs over Agroforestry

Er zijn nog enkele plekken beschikbaar om deel te nemen aan een excursie over Agroforestry proefpercelen op donderdag 17 oktober. Tijdens deze excursie nemen we een kijkje bij een agroforestry proefperceel In Noord-Holland. Leer van ervaringen van andere boeren die meedoen aan de leergroep of zelf ook een proefperceel aanleggen.

1 oktober 2024

Kom langs bij De Korte Weg, het agroforestry proefperceel van Anna Kuiper, waar afgelopen winter het eerste deel van haar beoogde voedselbos is aangeplant. Bekijk Anna’s ontwerp en leer van haar ervaringen en die van anderen. Het thema van deze excursie is beheer en afzet.

De excursie start op het dorpshuis, nabij De Korte Weg, bij gebrek aan een geschikte ruimte op het perceel. In de middag zal Anna een rondleiding geven op haar perceel.

Waar: Dorpshuis de Oude School, Dorpsweg 70, 1711 RK Hensbroek (Noord-Holland)

Wanneer: donderdag 17 oktober 2024, 10:30 – 15:00 uur

Wie: voor agrarische ondernemers en geïnteresseerden

Meld je aan voor de excursie; klik hier

Meer informatie

Afgelopen winter zijn vier percelen aangelegd voor het project Agroforestry Proefpercelen in Utrecht en Noord-Holland. Eén van deze percelen ligt op de boerderij van Anna Kuiper, De Korte Weg in Hensbroek. Naast Anna kun je ook andere boeren bij wie een proefperceel is aangelegd spreken over hun ervaringen met de aanplant en het beheer. Er zullen deze dag ook experts aanwezig zijn.

Aankomend najaar/winter worden nog meer proefpercelen aangelegd in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Lees hier meer over de boeren bij wie dit gaat gebeuren en wat hun plannen zijn.

Initiatiefnemers

Het agroforestry proefpercelen project is een project van de Natuur en Milieufederatie Utrecht, Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland, Natuur en Milieufederatie Noord-Holland, het Louis Bolk Instituut en Fruitzforlife.

Vragen over dit onderwerp? Neem contact op met:

Profiel Mellanie Vellekoop

Mellanie Vellekoop