Klachtenmeldpunt
Klachtenprocedure NMZH
Een klacht heeft betrekking op onze dienstverlening, bijvoorbeeld wanneer een brief te laat beantwoord is of je hebt onjuiste informatie over een bijeenkomst ontvangen. Je kan op verschillende manieren een klacht doorgeven:
- per e-mail: info@milieufederatie.nl
- telefonisch via ons algemene nummer: 070-3040114
- via het contactformulier op https://milieufederatie.nl/contact/
- per post t.a.v. Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland, Laan van Nieuw Oost-Indië 131E, 2593 BM Den Haag
De ontvangst van de klacht
Je klacht wordt vertrouwelijk behandeld en we geven je naam niet door zonder jouw toestemming. Klachten worden door het secretariaat verzameld in een klachtendossier.
Afhandeling van de klacht
Het secretariaat noteert de klacht en stuurt binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging. Binnen 14 dagen ontvang je bericht over de afhandeling van je klacht. Het kan zijn dat nader onderzoek nodig is om de klacht goed te kunnen beoordelen. In dat geval informeren we je hierover. Het onderzoek kan inhouden dat we je nog vragen stellen over de klacht of dat vragen gesteld worden aan de persoon of personen op wie de klacht betrekking heeft, aan andere medewerkers van de Natuur en Milieufederaties en/of aan derden. Je ontvangt na het onderzoek altijd uiterlijk binnen zes weken schriftelijk de bevindingen en het oordeel daarover, als ook eventuele conclusies die daaraan worden verbonden.
Rapportage
Er wordt een geanonimiseerde samenvatting gemaakt van de klacht en de procedure en deze wordt bewaard in het digitale klachtenregister. Eenmaal per jaar worden de binnengekomen klachten geagendeerd tijdens een vergadering van de Raad van Toezicht. Ook wordt van de klachten in algemene zin melding gemaakt in ons jaarverslag.
Iets anders melden
Wil je een Integriteitsmelding doen? Bekijk dan onze pagina over het maken van een integriteitsmelding.
Wil je een vraag stellen of informatie over een bepaald project/onderwerp ontvangen? Neem dan rechtstreeks contact met ons op.