Organiseer een activiteit tijdens de Nacht van de Nacht

16 mei 2018

Organiseer een activiteit tijdens de Nacht van de Nacht

In de Nacht van zaterdag 27 oktober 2018 organiseren de Natuur en Milieufederaties voor de 14e keer de Nacht van de Nacht.

Tijdens de Nacht worden door het hele land weer honderden nachtelijke activiteiten georganiseerd waarbij deelnemers de schoonheid van de nacht kunnen ervaren. Ook doven veel gemeenten en bedrijven de aanlichting van gebouwen en bruggen en laten bekende landmarks de lampen uit.

Doet uw organisatie dit jaar ook (weer) mee?

Vorig jaar deed een recordaantal organisaties en bezoekers mee aan de Nacht van de Nacht. Er werden 500 activiteiten georganiseerd en voor het eerst doofden 10 gemeenten de openbare verlichting in straten. Bezoekers konden dineren bij kaarslicht, kijken naar de sterren, speuren naar uilen en vleermuizen, een nachtelijke wandeling maken door de duinen en allerlei workshops volgen. Er was voor jong en oud vanalles te doen.

Om van dit jaar weer een succes te maken hebben wij uw hulp nodig. Doet u mee door een leuke, spannende of bijzondere activiteit te organiseren?

Aanmelden

Op onze website http://www.nachtvandenacht.nl/ vindt u meer achtergrondinformatie, de evenementen op een rij en een pagina waar gemeenten en bedrijven zich kunnen aanmelden. Voor vragen of opmerkingen over activiteiten in Zuid-Holland kunt u contact opnemen met Hanneke Schmeets van de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland. Zij is te bereiken via h.schmeets@milieufederatie.nl.

Weet u al welke activiteit u wilt organiseren? Meld die dan alvast hier aan, of stuur een mail naar m.bleijenberg@nmu.nl.

Waar is het nog donker?

Nederland is een van de meest verlichte landen ter wereld. Echte duisternis is er bijna niet meer te vinden. Hierdoor wordt het zien van een sterrenhemel steeds zeldzamer en raakt het ritme van (nacht)dieren en mensen verstoord. Veel aanlichting van gebouwen, reclameverlichting langs wegen en wegverlichting brandt de hele nacht door, terwijl er nauwelijks iemand langs komt. Dat kan minder en slimmer! Met de organisatie van de Nacht van de Nacht willen de Natuur en Milieufederaties aandacht vragen voor onnodige lichthinder en energiebesparing op verlichting.