Kustontmoetingen: meld je aan!

9 mei 2016

Kustontmoetingen: meld je aan!

Doe mee aan de bescherming van onze unieke Nederlandse kust! Kom naar de kustontmoetingen op 11 juni, 9 juli, of 17 september.

Ruim 104.000 Baywatchers maakten stevige indruk op minister Schultz. Door de massale steun liet zij het bouwverbod aan de kust ongemoeid. Maar we zijn er nog niet! Gemeenten en provincies hebben veel vrijheid om alsnog te bouwen langs de kust en zijn daar ook volop mee bezig. Graag nodigen we je nu uit voor een bijzondere bijeenkomst. Aankomende zomer willen we met je om tafel en plannen maken om te zorgen dat de Nederlandse kust open en mooi blijft? Doe je mee?

Kom ook

Komende maanden organiseren we drie kustontmoetingen: op 11 juni in Zeeland, 9 juli in Noord-Holland en 17 september in Zuid-Holland.

Tijdens deze bijeenkomsten gaan we op een leuke en vernieuwende manier met elkaar in gesprek. We bedenken met jou en andere Baywatchers plannen voor een blijvende bescherming van ons unieke kustlandschap. Zodat we nog lang en met volle teugen van de kust kunnen blijven genieten.

Opzet van de dag

Centraal staan de onderwerpen die jij aandraagt. Wij zijn benieuwd waar jij als baywatcher je energie in wil steken. Dat kan gaan om het tegengaan van ongewenste bebouwing, maar bijvoorbeeld ook om werken aan natuurbeleving, recreatie, flora en fauna en/of het schoonhouden van de kust. Als organisatoren van de dag ondersteunen we je om jouw plannen mogelijk te maken. Het lijkt ons fantastisch als de kustontmoetingen leiden tot een spoor van spraakmakende acties langs de kust en door het land. Acties waarmee we aandacht blijven vragen voor onze kust en deze ook daadwerkelijk gezamenlijk verfraaien.

Meld je aan voor een kustontmoeting!

Zorg dat je er bij bent en meld je aan op www.beschermdekust.nl! De kustontmoetingen zijn gratis, duren van 9.30 tot 16.30 uur en zijn volledig verzorgd. De sluitingsdatum voor Zeeland is 15 mei en er is maar een beperkt aantal plekken beschikbaar! Als er meer aanmeldingen dan plaatsen zijn, gaan we loten. Twee weken voor de kustontmoeting krijg je bericht of je deel kan nemen. Vanzelfsprekend houden we iedereen op de hoogte.

Namens de initiatiefnemers van Bescherm de Kust: Natuur en Milieufederatie Noord-Holland, de Zeeuwse Milieufederatie, Het Zeeuwse Landschap, Zuid-Hollands Landschap, Stichting Duinbehoud en Natuurmonumenten.