Kennisdag Boerenlandvogels en start van het seizoen

Provinciale kennisdag Boerenlandvogels

Op zaterdag 2 maart 2024 is een bijeenkomst vol inspiratie over boerenlandvogels bij ‘de Polderij’ in Maassluis. De kennisdag is een verbindend moment voor de start van het seizoen. Speciaal voor vrijwilligers, boeren, beleidsmakers, wildbeheerders en natuurbeheerders die in hun dagelijks werk met boerenlandvogels te maken hebben.

14 februari 2024

Thema van de dag is: weidevogelbescherming is maatwerk. Na een introductie over de meerwaarde van kruidenrijk grasland volgt een boeiend aanbod van lezingen waaruit de deelnemers er twee kunnen kiezen. Zo is er voor elk wat wils:

1. ‘Omhoog met het veen – de invloed van inrichtingsmaatregelen op de biodiversiteit’ door Maarten Breedveld (projectleider, ZHL)
  2.  ‘Wat zien ik? Een praktische kijk op predatiebeheer’ – Ferry van der Lans (ecoloog en vogelkenner)
  3.  ‘Kruidenrijk grasland voor meer weidevogels’ door Roel van Buuren (natuurinclusieve ondernemer, Midden-Delfland)
  4.  ‘Faunabeheerplan Vos’ – Jeroen Koorevaar (ecoloog, Wild Beheer Eenheid Delfland)
  5.  ‘Invoeren in de boerenlandvogelmonitor, tips en tricks’ van Arnout de Redelijkheid (programmamedewerker, De Groene Motor)

Het Actieplan Boerenlandvogels Zuid-Holland 2019-2027 is een samenwerking tussen provincie Zuid-Holland, de agrarische collectieven verenigd in BoerenNatuur Zuid-Holland, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Zuid-Hollands Landschap, LTO Noord, de waterschappen Zuid-Holland, Hollands Particulier Grondbezit, Faunabeheereenheid Zuid-Holland, Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland en de vrijwilligers vertegenwoordigd in De Groene Motor.

Ja ik meld me aan voor de Weidevogelstartdag op zaterdag 2 maart

Voor nadere informatie: