Excursie voor agrariërs over Agroforestry

Er zijn nog enkele plekken beschikbaar om deel te nemen aan een excursie over Agroforestry proefpercelen op donderdag 14 maart. Tijdens deze excursie nemen we een kijkje bij een agroforestry proefperceel waar op kleinschalige wijze geëxperimenteerd  wordt met agroforestry. Bekijk het ontwerp, hoor hoe het is aangelegd en leer van ervaringen van andere boeren die meedoen aan de leergroep of zelf ook een proefperceel aanleggen.

6 maart 2024

• Waar: We zijn te gast bij de familie Herder op Boerderij De Oude Ruif, Ruifweg 5, 3835 PN Stoutenburg (Utrecht)
  • Wanneer: 14 maart 2024, 13:30 – 16:00 uur (het voorprogramma voor agrariërs waar een proefperceel aangelegd gaat worden start om 10:00 uur)
  • Wie:  Agrarische ondernemers en geïnteresseerden
  • Aanmelden is nodig en dat kan via deze link.

Programma

We starten het programma met een korte toelichting op het project ‘Aan de slag met agroforestry’. Vervolgens krijgen we een rondleiding over het bedrijf ‘De Oude Ruif’ waar een proefperceel is aangelegd. Ook geeft Evert Prins van het Louis Bolk Instituut een lezing over dierenwelzijn in relatie tot bomen en struiken. Hierbij is er gelegenheid om je vragen te stellen. We sluiten af met een borrel waarbij je deelnemende boeren kunt spreken en vragen kunt stellen aan experts.

Meer informatie

Dit plantseizoen zijn er 5 agroforestry proefpercelen aangelegd in de provincies Utrecht, Noord- en Zuid-Holland. Tijdens deze excursie bekijken we het proefperceel van de familie Herder (De Oude Ruif) in Stoutenburg in de provincie Utrecht. Lees hier hun verhaal. Naast de familie Herder kun je ook de andere boeren waar een proefperceel is aangelegd spreken over hun ervaringen met de aanplant. Er zijn deze dag experts aanwezig die met jouw situatie mee kunnen denken.

Initiatiefnemers

Het agroforestry proefpercelen project is een project van de Natuur en Milieufederatie Utrecht, Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland, Natuur en Milieufederatie Noord-Holland, het Louis Bolk Instituut en Fruitzforlife.

Kijk op onze website Landbouw met Natuur voor meer informatie!

Meer lezen?

Vragen over dit onderwerp? Neem contact op met:

Profiel Mellanie Vellekoop

Mellanie Vellekoop