Dit doen wij tijdens de Nationale Klimaatweek 2021

Vanaf 28 oktober tot en met 5 november is het de Nationale Klimaatweek 2021. Een week waarin we extra aandacht vragen voor het klimaat.

19 oktober 2021

De Natuur en Milieufederaties zetten zich 365 dagen per jaar in voor het klimaat. Van 28 oktober tot en met 5 november is de eerste Nationale Klimaatweek (NKW): een initiatief van de Rijksoverheid.

Iedereen doet wat tijdens de Klimaatweek
Het is een uitgelezen moment om stil te staan bij de transitie waarin we ons bevinden, maar vooral ook een kans. De Rijksoverheid roept burgers, bedrijven en organisaties in heel Nederland op om bij te dragen aan een beter klimaat én om mee te doen. De week maakt zichtbaar hoe iedereen kan bijdragen aan het behalen van de klimaatdoelen om minder C02 uit te stoten.

Dit doe je bijvoorbeeld door te laten zien je hoe je jouw huis hebt geïsoleerd, vaker de fiets te nemen of geen vlees te eten. Ook bedrijven en organisaties kunnen meedoen. Zo kun je als bedrijf bijvoorbeeld alleen biologische seizoensgroenten en -fruit aanbieden in de kantine. Bijvoorbeeld die van boeren van de GoodFoodClub.

Meld je bedrijf of organisatie aan als Klimaatsupporter

Activiteiten

De Natuur en Milieufederaties hebben tijdens de Nationale Klimaatweek verschillende interessante activiteiten op de planning staan.

Landelijk

• 30 oktober: de Nacht van de Nacht. Tijdens de Nacht van de Nacht staan we stil bij lichtvervuiling en genieten we van een heldere sterrenhemel. Er is een livestream en er zijn verschillende activiteiten in het donker, zoals avondwandelingen en workshops nachtfotografie.
  • 3 november: het NP RES-congres. De Natuur en Milieufederaties geven de workshop ‘Biodiversiteit en natuur bij energie opwekken’ tijdens het RES-congres.
  • 5 en 6 november: Natuurwerkdag door LandschappenNL. Op honderden locaties verspreid door het hele land zetten jong en oud zich tijdens de Natuurwerkdag in voor het landschap en dragen zo bij aan een groene leefomgeving. Plant bijvoorbeeld drie boompjes uit het makkelijke pakket van Plan Boom.
  • 6 november: de Klimaatmars in Amsterdam. De Natuur en Milieufederaties steunen dit protest om aandacht te vragen voor klimaatverandering.

Bekijk hier het algemene programma van de Nationale Klimaatweek

Voor meer informatie neem je contact op met:

Profiel Mellanie Vellekoop

Mellanie Vellekoop