Daan Roosegaarde ambassadeur voor Nacht van de Nacht

28 juli 2015

Daan Roosegaarde ambassadeur voor Nacht van de Nacht

Kunstenaar, ondernemer en ontwerper Daan Roosegaarde is dit jaar ambassadeur van de Nacht van de Nacht campagne. In deze campagne van de Natuur en Milieufederaties worden bedrijven en gemeenten opgeroepen spaarzamer en creatiever met licht om te gaan. “De manier waarop wij nu nog met licht omgaan is vrij bruut, is vrij lomp. Dat kan veel mooier, creatiever en poëtischer. Dat spaart energie, voorkomt lichthinder en is beter voor de aarde” aldus Daan Roosegaarde in de tv spot voor de Nacht van de Nacht campagne.

Ambassadeurs

Naast Roosegaarde zijn ook cabaretier Vincent Bijlo, dichter Ingmar Heytze, sterrenkundige en wetenschapsjournalist Govert Schilling en oud minister Jacqueline Cramer dit jaar ambassadeur voor de Nacht van de Nacht campagne. Ook popgroep De Dijk werkt aan de campagne mee en heeft haar single ‘Mag het licht uit’ aangeboden voor de campagne. Bijlo, Schilling en Roosegaarde roepen ieder in verschillende radio en tv spotjes publiek, bedrijven en gemeenten op om mee te doen aan de Nacht van de Nacht. De tv spotjes worden vanaf 1 aug uitgezonden bij alle regionale omroepen en de radiospots op radio 1 en 2.

Nieuwsgierig? Bekijk hier alvast de Nacht van de Nacht tv-spot.

Laat het donker donker

De Natuur en Milieufederaties organiseren de campagne dit jaar voor de elfde keer. Tijdens de Nacht van de Nacht op 24 oktober doven honderden bedrijven en gemeenten de reclameverlichting en aanlichting van gebouwen. Ook worden er in heel Nederland honderden evenementen in het donker georganiseerd worden. Van wandelingen, kanotochten tot fotoworkshops of dineren in het donker. Doet u ook uw verlichting uit tijdens de Nacht van de Nacht of wilt u een duistere activiteit aanmelden? Bezoek dan de Nacht van de Nacht website.

Meer informatie? Neem contact op met Mattheus Bleijenberg.