Campagne Bescherm de kust wint Zeeuwse Galjaardprijs

15 maart 2016

Campagne Bescherm de kust wint Zeeuwse Galjaardprijs

De Campagne Bescherm de kust heeft de Zeeuwse Galjaardprijs gewonnen. De Galjaardprijs is bestemd voor het beste initiatief op het gebied van publieke communicatie. Voor de Galjaardprijs gelden drie criteria: inspirerend voor vakgenoten, innovatief qua aanpak, impact qua resultaat.

De campagne Bescherm de kust is een initiatief van de Natuurmonumenten, Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland, Het Zeeuwse Landschap, Zuid-Hollands Landschap, Stichting Duinbehoud en de Zeeuwse Milieufedratie.

Donderdag 3 maart werden acht initiatieven gepresenteerd: Band met Schouwen-Duiveland, Zeeland kiest, Samen voor Delta, Bescherm de kust, Publiekscommunicatie Sluiskiltunnel, Zeeuwse pioniersprijs, Terneuzen Sinterklaasstad en Vlissingen 700. Een publieksjury van Zeeuwse communicatieprofessionals koos welke drie initiatieven door mogen naar de landelijke verkiezing.

Op de eerste plaats eindigde de campagne Bescherm de kust. Op een gedeelde tweede plaats eindigden ‘de Zeeuwse pioniersprijs’ en de campagne ‘Band met Schouwen-Duiveland’.

De campagne Bescherm de kust gaat nu door als inzending voor de landelijke Galjaardprijs. Deze prijs wordt georganiseerd door Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals samen met verschillende partners.