Ideecafé – De toekomst van het Energielandschap in de Leidse Ommelanden

25 april 2022 - 25 april 2022
20:00 - 22:00

Op maandagavond 25 april, 20-22 uur, organiseert het Groene Ideecafé een bijeenkomst over de toekomst van het energielandschap in de Leidse Ommelanden. De energietransitie vraagt om het opwekken van zoveel mogelijk hernieuwbare energie in de eigen regio, doet daarmee een beroep op de open ruimte en zal het toekomstige beeld ervan mogelijk bepalen. Hoe maken we de afweging voor de gevolgen voor landschap en natuur in de Leidse Ommelanden? Gemeente Leiden, Natuur- en Milieufederatie Zuid-Holland en coöperatie Rijnland Energie delen hun visie op de noodzaak van de verdere ontwikkeling van duurzame energie, een verantwoorde inpassing en het vergroten van draagvlak hiervoor in de Leidse regio.

Onder meer Madeleine Braakman van de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland en Tjitske Veldkamp van de coöperatie Rijnland Energie delen hun visie op de noodzaak over de verdere ontwikkeling van duurzame energie, een verantwoorde inpassing en het vergroten van draagvlak hiervoor in de Leidse regio.

Toegang is gratis.

Ideecafé – De toekomst van het Energielandschap in de Leidse Ommelanden