Zeeuwse Milieufederatie zoekt directeur

7 december 2016

Zeeuwse Milieufederatie zoekt directeur

Onze collega’s in Zeeland zijn op zoek naar een enthousiaste, inspirerende Directeur (m/v)voor minimaal 32 uur per week. De ZMf (Zeeuwse Milieufederatie) is een overkoepelende natuur- en milieuorganisatie die werkt aan een mooi en duurzaam Zeeland.

De ZMf: een organisatie met een missie

Wij inspireren mensen, bedrijven en overheden in de transitie naar een duurzame samenleving. We treden op als aanjager en verbinder. We zoeken kansen, creëren mogelijkheden en stimuleren de realisatie. Daarvoor kiezen we positie midden in de Zeeuwse samenleving, actief, open en integer.

Een gezond milieu, rijke natuur en een mooi landschap zijn onmisbaar voor een leefbare omgeving én voor een toekomstbestendige economie. Vanuit onze centrale en gedragen rol in de samenwerkende natuur- en milieubeweging is de ZMf bij uitstek gelegitimeerd om invloed uit te oefenen in het bestuurlijke en maatschappelijke krachtenveld. Samen met burgers, ondernemers en overheden willen we onze kwaliteiten maximaal benutten voor de transitie naar een duurzaam Zeeland.

De ZMf is een vereniging met een achterban van 25 lidorganisaties, zo’n 750 individuele leden en met een steeds groter wordende groep sympathisanten.

Functieomschrijving

Als directeur bent u integraal verantwoordelijk voor alle aspecten van de organisatie. U ressorteert rechtstreeks onder het bestuur. Uw centrale taak is het zekerstellen van de continuïteit van de organisatie in de breedste zin. Het versterken en waarborgen van de financiële positie en van het maatschappelijk profiel staat hierin centraal. U opereert actief in een breed netwerk, signaleert ontwikkelingen en kansen en u speelt in op bestuurlijk/politieke veranderingen en actualiteiten. U bent verantwoordelijk voor het managen van de organisatie waarbij u leiding geeft aan een professioneel team van medewerkers.

Iemand die Inspirerend en verbindend is; flexibel, proactief, communicatief in woord en geschrift en in staat is om in complexe situaties overzicht te houden en de rust te bewaren.

Eigenschappen en vaardigheden

• U heeft de ambitie om de visie van de ZMf nader inhoud te geven en te realiseren;
  • U heeft aantoonbare affiniteit met het werkveld en de werkwijze van de ZMf;
  • U heeft een aantoonbaar gevoel voor politiek en bestuur en vaardigheden om strategisch te opereren;
  • U bent een uitstekende netwerker;
  • U heeft kennis en kunde op het gebied van het acquireren van projecten, financiën, personeelsbeleid en relevante wetgeving;
  • U heeft ervaring in het stimulerend leidinggeven aan een projectmatig werkende organisatie;
  • U heeft de capaciteit om keuzes te maken in samenwerking (co-creatie) met bestuur, medewerkers en externe partijen;
  • U heeft een academisch denk- en werkniveau. U bent energiek, ondernemend, zoekt het debat en zorgt voor een positieve uitstraling. Kandidaten vanuit zowel het bedrijfsleven als de overheid zijn welkom!

Werken voor de ZMf betekent

Werken in een van de mooiste en zeker de interessantste provincie van Nederland. En ook: werken in een kleine dynamische organisatie met gemotiveerde medewerkers die samen hun best doen voor een mooi en duurzaam Zeeland.

De ZMf biedt een aanstelling voor één jaar met de uitdrukkelijke intentie op een vaste aanstelling, een passend salaris conform de CAO Welzijn en Maatschappelijke dienstverlening (schaal 15). De ZMf biedt flexibele werktijden en passende arbeidsvoorwaarden. De standplaats is Middelburg.

Sollicitatieprocedure

• Kandidaten kunnen zich tot donderdag 15 december 2016 melden. De eerste sollicitatiegesprekken zijn voorlopig gepland op woensdag 21 december 2016.
  • U kunt uw sollicitatiebrief (voorzien van CV) richten aan Annelore Ficq, a.ficq@boercroon.nl
  • Voor vragen kunt u contact opnemen met Annelore Ficq, partner Boer & Croon Management, op telefoonnummer: 06 30371270.

domburg-858602_960_720