Pluk van de Petteflet Natuur- en Milieuprijs

20 januari 2015

Pluk van de Petteflet Natuur- en Milieuprijs

Heeft u een idee om de natuur en het landschap in de provincie Zuid-Holland te beschermen of te verbeteren? Meld u dan aan voor de Pluk van de Petteflet Natuur- en Milieuprijs en misschien wint u €3.000,- voor uw idee of initiatief!Pluk-tussen-de-dieren-copyright

Wie kan meedoen?

Iedereen die een project uitvoert waar de natuur of het milieu in Nederland beter van wordt, kan meedoen. U kunt uzelf aanmelden of iemand anders voordragen voor de prijs. De prijs wordt uitgereikt aan individuen. Wijs als u vanuit een groep werkt  iemand aan die namens de groep naar buiten treedt. Het idee of initiatief moet slim van opzet, creatief, effectief en eenvoudig uit te voeren zijn. Projecten met een innovatief karakter verdienen de voorkeur. De volledige voorwaarden en procedure vindt u in dit document.

Voorronde Zuid-Holland

Tot 25 februari 2015 kunt u uzelf of iemand anders aanmelden bij de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland. Alle kandidaten worden direct bekendgemaakt via deze website. Uit de binnengekomen aanmeldingen kiest de Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland de Zuid-Hollandse  Pluk van de Petteflet 2015. De winnaar wordt uiterlijk 5 maart bekendgemaakt. Alle provinciale winnaars worden voorgedragen voor de landelijke finale.

Landelijke finale

Een landelijke jury kiest uit de 12 provinciale winnaars 3 tot 5 nominaties voor de landelijke prijs. Vervolgens kan iedereen in Nederland op de genomineerden stemmen via de website van Vroege Vogels. De kandidaat met de meeste publieksstemmen wint uiteindelijk de Pluk van de Petteflet Natuur en Milieuprijs 2015. De winnaar ontvangt €3.000,- te besteden aan de uitvoering van het project. De einduitslag wordt in mei bekendgemaakt in het radioprogramma van Vroege Vogels.

Inzendingen

Hieronder kunt u de inzendingen voor de Zuid-Hollandse Pluk van de Pettefletprijs bekijken.

Documenten

De illustraties van Pluk van de Petteflet op deze website worden gebruikt met vriendelijke toestemming van Fiep Amsterdam bv / Fiep Westendorp Illustrations, www.fiepwestendorp.nl.