Nieuwe directeur Zeeuwse Milieufederatie (ZMf)

8 maart 2017

Nieuwe directeur Zeeuwse Milieufederatie (ZMf)

Met ingang van 1 mei 2017 wordt Ira von Harras de nieuwe directeur van de Zeeuwse Milieufederatie (ZMf). Zij woont in Goes en werkt momenteel als coördinator Duurzaamheid van Scalda in Zeeland en als programmamanager van de landelijke netwerkorganisatie Het Groene Brein Roots waar zij mede-oprichter van is. Met het aantreden van een nieuwe directeur kan de ZMf binnenkort een periode van heroriëntatie afsluiten. In 2016 zijn er veel wijzigingen geweest binnen het bestuur en het personeel van de ZMf. Desondanks zijn er de nodige successen te melden, zoals een forse bijdrage van de ZMf aan de ambitieuze Zeeuwse Kustvisie en het spraakmakende Convenant Duurzame Havens. Daarnaast is er een strategische discussie gevoerd over de positie en werkwijze van de ZMf. De ZMf zal in de komende jaren meer doelgericht te werk gaan en zich met name richten op drie taakvelden: landschap/ruimtelijke ordening, deltawateren en circulaire economie/duurzame energie. De ZMf heeft daarbij verschillende rollen: vertegenwoordigen, ontwikkelen en beschermen. Met Ira von Harras als nieuwe directeur zal een vernieuwde ZMf in 2017 weer vol enthousiasme en energie kunnen gaan werken aan een duurzame toekomst van Zeeland.

Ira von Harras